Bilgisayarın Güvenli Olmasına Dikkat Edin
- Lisanslı işletim sistemi ve programlar kullanın, işletim sisteminizi ve programlarınızı sürekli güncelleyin.
- Anti virüs, anti spyware ve kişisel firewall kullanmaya özen gösterin.
İnternet kafe gibi ortak kullanılan bilgisayarlardan bankacılık işlemleri yapmayın.
Şifre ve Parola Bilgilerinizi Paylaşmayın
- Parola, müşteri şifresi, TC Kimlik Numarası, Bankamatik ve kredi kartı bilgileri, kart şifresi ve tek kullanımlık şifre gibi bilgiler size ait bilgilerdir. Güvenliğiniz açısından üçüncü şahıslarla kesinlikle paylaşmayın.
Güvenlik Uygulamalarımız Hakkında Bilgi Edinin
Dolandırıcılık Yöntemleri Hakkında Bilgi Edinin
- Bilgilerinizi çalmak, bilgisayarınıza zarar vermek gibi amaçlarla hazırlanan kötü amaçlı yazılımlara (örneğin virüsler, truva atları, solucanlar)
- Çeşitli kanallardan size ulaşan ve Bankamız ya da resmi bir kuruluş adına hareket ettiğine sizi inandırmaya çalışarak bilgilerinizi elde etmek isteyen kişilere
- Facebook, Twitter gibi sosyal paylaşım siteleri aracılığıyla kişisel bilgilerinizi paylaşmanızı isteyen kullanıcılara (bir tanıdığınız dahi olsa) karşı dikkatli olun.
Kredi Kartı Harcama İtirazı
HARCAMA İTİRAZINDA BULUNULABİLECEK DURUMLAR:
Aşağıdaki durumlarda kredi kartı/ banka kartı ile yapılmış işlemler için harcama itirazında bulunabilirsiniz.
- Kartınız ile bilginiz dışında yapılmış ve dönem içi hareketlerinize/ ekstrenize yansımış işlemler için,
( Bu durumda 0850 724 0 724 numaralı telefondan bize ulaşarak kartınızın kapatılıp, yenilenmesini talep etmelisiniz.)
- Ürün, hizmet alınamaması, eksik alınması veya ürünün özelliklerinin size belirtilenden farklı olması
- Kartınıza bir adet yansıması gerekirken birden fazla adette yansıyan işlem olması
- İşlem tutarının hesabınıza farklı yansımış olması
- Ödemenin
tarafınızca farklı bir şekilde yapılmış olmasına rağmen (Nakit, havale,
başka bir kredi kartı, eft vb.) aynı tutarın kredi kartına da yansımış
olması
- İşlem iptali ya da iadesi gerçekleştirildiği halde iade tutarının karta yansımamış olması
- ATM’den eksik nakit çekim yapılması ya da hiç nakit çekim yapılamamış olması
HARCAMA İTİRAZINDA BULUNURKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER:
-
İtirazda bulunmak istediğiniz işlemlerin dönem içi veya ekstrenize
yansımış olması gerekmektedir. Yansımamış (yalnızca provizyondaki),
bekleyen işlemler için itiraz süreci başlatılamamaktadır.
-
İtirazınızın değerlendirebilmesi için Harcama İtiraz Formu’nun eksiksiz
doldurularak Türkiye İş Bankası Bireysel Kredi ve Kart Operasyonları
Bölümü İtiraz Servisi’ne ait 0 212 316 08 06 numaralı faksa ya da
harcamaitirazi@isbank.com.tr adresine iletilmesi gerekmektedir. Harcama
itiraz formuna buradan
ulaşabilirsiniz. Form doldurulurken işlem nedeni kısmında yalnızca bir
kutucuk işaretlenmeli ve form kart hamili/ek kart hamili tarafından
imzalanmalıdır. Forma ulaşamamanız durumunda itiraz edilen
işlem/işlemlere ait “kart hamili/ek kart hamili adı soyadı, kart no,
işlem tarihi, işyeri adı, işlem tutarı, işlem nedeni ve kart hamili/ek
kart hamili imzası” içerecek şekilde imzalı dilekçeniz ile de
başvurabilirsiniz.
- İtiraz
nedenine uygun olarak itirazınızı destekleyici belgeleri de (iptal/iade
slibi tutar farklı ise satış slibi, farklı şekilde ödendiğine dair belge
vb.) form/dilekçe ekinde iletmeniz gerekmektedir.
- Harcama
itirazları kart kuruluşları (BKM, Visa, Mastercard) kuralları kapsamında
değerlendirilmekte olup, eski tarihli işlemler geç itiraz edilmiş
olması gerekçesi ile olumsuz sonuçlanabilmektedir. Bu nedenden ötürü
dönem içi ve ekstrenizde yer alan işlemleri düzenli olarak incelemeniz
ve itiraz olması durumunda en kısa sürede tarafımıza iletmeniz
gerekmektedir.
- İtirazınıza
ilişkin olarak tarafınıza SMS ve/veya posta ile bilgilendirme
yapılacaktır. 0850 724 0 724 numaralı telefondan da itirazınızın durumu
hakkında bilgi alabilirsiniz.
Detaylı bilgi